Dins d’aquest dos grups, hi havia mares, pares i alumnes de les escoles Màrius Torres, Sant Jaume de la Fep, Ernest Lluch, Santiago Ramón y Cajal, Montessori, Pep Ventura, i Pere Lliscart. Els participants del projecte van detectar com a principal preocupació la presència de trànsit i contaminació en l'entorn escolar. L'alumnat es va centrar en l'interior de les escoles i les mares i pares de l'AMPA van monitorar l'entorn, amb la fi última d'aconseguir una millora en la qualitat de l'aire en el barri de Collblanc - la Torrassa.
Per part del Consell de Noies i Noies, els representants de cada escola van compartir amb la resta d'estudiants de 5è i 6è de primària el tractat en els tallers i, de manera conjunta, van elaborar unes maquetes amb les seves idees de ciutat verda i sostenible. Voleu veure algunes de les idees més rellevants incloses en aquestes maquetes? Des de fomentar l'ús del transport públic, promoure el reciclatge, substituir places de pàrquing per espais per a vianants, crear més carrils bici o reduir la velocitat dels cotxes.
- Escola Sant Jaume de la Fep
D'altra banda, les mares i els pares de la Coordinadora d'AMPAs Endavant, pertanyents a les escoles de Père Lliscart, Pep Ventura, Santiago Ramón y Cajal i l'Escola Montessori, van recollir dades de l'entorn escolar de les seves filles i els seus fills. Els nivells de contaminació detectats han portat al col·lectiu a elaborar un informe amb tot el procediment i les dades obtingudes que es lliurarà a les institucions com a crida a posar en marxa mesures que millorin la qualitat de l'aire en l'entorn escolar de manera urgent. Si vols consultar l'informe, fes clic aquí.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada